惗北

以你为名,书写一生

【里德尔×原女】爱起涟漪

ooc预警❗️❗️❗️


私设:里德尔不会因为做魂器而毁容


提示:女主小时候曾误食一种魔药,到了十八岁后容颜不再变化,青春永驻


第六十二章 克莱尔临终前的信(番外)


回家的路上,克莱尔坐在车厢中侧头看着窗外


钻心般的痛折磨着她


再快一点吧,再快一点,我就可以回家了


克莱尔在心中默默祈祷


看着窗外的风景,她想起了那段至死不渝的过往,那个深爱着自己的少年


克莱尔拿起桌子上信纸和笔,她知道自己剩下的时间恐怕不过两个小时,于是开始写下临终的信:


(中文版在下面)

My 3rd.    1988


Dear Tom:


I'm afraid you will never see the contents of this letter, but I still decided to write this letter. Death is approaching me, and my life will end in about two hours. At the time of death, I suddenly realized that no one can live forever and that fate can never let anyone down. How I wish I could go back to that young midsummer. I will always be 18 years old. I can only be 18 years old, once or in the future. I love you, you know, I love you forever. Oops, your figure in my memory has become more and more blurred... Our life is over, but death can't break our love


Only by this letter

To commemorate my lost love

And that ridiculous past


Claire


翻译:

这封信的内容你恐怕永远都看不到了,但我还是决定写下这封信。死亡正在向我逼近,我的生命将结束在大约两个小时之后。在临死之际,我才恍然发现,没人能够永生,命运从不放不过任何人。我多希望能回到那个年少的盛夏,我永远18岁,无论曾经还是未来,我只能18岁。我爱你,这你是知道的,我永远爱你糟糕,我记忆中你的身影,已经越来越模糊了…我们的生命结束了,可死神断不掉我们的爱


仅以此信

祭奠我逝去的爱人…

与那段荒唐过往


完⭕️



评论

热度(25)

  1. 共2人收藏了此文字
只展示最近三个月数据